dinsdag 30 september 2014

Solliciteren naar de functie van burgemeester :-))


Hallo allemaal, 

Schrijfopdracht was:
een sollicitatiebrief schrijven voor de functie van burgemeester, 
op een tropisch eiland met weinig inwoners.
Je mag liegen om de functie te krijgen.

Nu was ik al een tijdje schrijfoefeningen aan het maken, 
maar bij deze oefening kon ik toch niet serieus blijven hoor.

Ik ben even gewoon heerlijk gaan schrijven, zonder nadenken 
En dit kwam uit mijn pen. 

Zal ik deze maar niet inzenden naar mijn docente? :-)



Geachte mevrouw, meneer,

Graag meld ik mij aan voor de openstaande vacature van burgemeester.

Ik ben al heel mijn leven lang in het bezit van een leidinggevende functie, ik heb namelijk drie jongere zussen, waar ik  vroeger  moest op passen, als mijn ouders weer eens niet thuis waren. De baas spelen doe ik nog steeds graag en iemand commanderen daar heb ik dan ook geen problemen mee.

Ik werk heel graag in groep.  Hoe meer mensen rond mij om te bevelen, hoe liever ik het heb, dan ben ik op mijn best.

Humor is heel belangrijk en daar heb ik geen tekort aan, ik lach een hele dag, en vooral met alles en iedereen. Dat de andere mensen om mij heen  er wat minder mee kunnen lachen ,  daar valt aan te werken hé. J

Met de computer kan ik heel goed overweg, ik kan dat kaartspelleke bijna uitspelen nu.  Oh en afspraken maken dat doen we niet meer in een ouderwetste agenda hé! Neenee, dat doen we nu via onze gsm en terwijl we die dan toch vast hebben in een vergadering,  kunnen we evengoed een tweet sturen naar...tja,  iedereen hé en  de facebookpagina voor de vrienden en familie even bijwerken,....

Mijn kosten voor een auto met chauffeur liggen wel wat hoger bij jullie, want ik opteer daar voor een luxe-jacht, waar ik dan nachtelijke feestjes op kan geven hé. De buren hebben  zo geen last van nachtlawaai, dus de politie moeten ze dan ook niet bellen, want die liggen zat op mijnen boot hé. J

Ik zeg het  toch, ik ben een vangst voor jullie eiland! Ik ben, wat jullie daar nodig hebben.

Alléé,  de groeten hé,

Den dikke Louie.

4 opmerkingen:

  1. Super leuk Jaimie !!!
    Dat heb je weer eens goed gedaan, ik wist he, een verborgen talent van je, burgemeester gaan spelen ...
    Liefs
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha hilarisch :-) zo grappig geschreven. Mag ik dan solliciteren voor je personal assistant? X

    BeantwoordenVerwijderen